כוויות בילדים: מכבי בטיפים לכללי הבטיחות בבית

    עפר גדנקן No Comments on כוויות בילדים: מכבי בטיפים לכללי הבטיחות בבית

    גב' דבורה אברם רכזת קידום בריאות במכבי שירותי בריאות עם דגשים חשובים בנושא שמירה על כללי זהירות ומניעת כוויות ילדים בסביבת הבית.

    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ונשמרתם: חשוב לנו להישמר מפני כוויות בילדים ראשית מכיוון ששטח הגוף של ילדים קטן ודי במעט נוזל חם שיכול לגרום לכוויה נרחבת ושנית מכיוון שהעור של הילדים הקטנים דק ועדין יותר משל המבוגרים ולכן הם נוטים להיפגע מכוויות בצורה חמורה יותר. לפיכך אימוץ הרגלים של התנהגות בטוחה יכול לצמצם משמעותית את הסיכון לכוויות.

    • בהחזקת ילד – כשאנו מחזיקים תינוק או ילד בידיים אנו דואגים להרחיק מהם מקור לכוויה ולכן לא שותים משקאות חמים או מבשלים בזמן שאנו מחזיקים אותם.
    • בזמן בישול- מרחיקים מהישג ידם של ילדים סירים עם אוכל חם ומבשלים בכיריים האחוריות כשהידיות של הסיר מופנות כלפי הקיר.
    • בטיחות במטבח- הקפידו לא להגיש אוכל ושתייה חמה מעל הילד ולמקמו רחוק מגישה לכלי החם. אין להניח סירים חמים על הרצפה, קצה השיש או על שולחן עם מפה. פלטת שבת מצמידים לקיר ושומרים שתהייה הרחק מהישג ידם של הילדים.
    • בטיחות באמבטיה – יש לבדוק את חום המים רגע לפני הכנסת התינוק וכן בעת הרחצה. כאשר המים זורמים יש לבדוק באמצעות מד טמפרטורה מקסימום 37 מעלות. יש לשים לב שהילד לא נוגע בידיות הברז ברגליו ובידיו, מאחר שהן חמות והזזתן עלולה לגרום לשינוי פתאומי בחום המים.
    • חימום הבית- מומלץ לחמם את הבית באמצעות מזגן או רדיאטור. אמצעים אלה מקטינים מאוד את הסיכון לדליקה, כוויה וחנק. כאשר ומשתמשים באמצעים אחרים לחימום הבית יש להרחיק מאמצעי החימום בגדים, רהיטים, וילונות ושטיחים למניעת התלקחות ויש להשאיר חלון פתוח ולמנוע גישה של ילדים אל מקור החימום.
    • בית בטוח – כיסוי שקעי החשמל בבית באביזר בטיחות המיועד לכך. חשוב לזכור להחזיר את כיסוי שקע החשמל למקומו לאחר השימוש בשקע החשמל.

    במקרה של כוויה מומלץ לשטוף את האזור עם הרבה מים פושרים, אין לשים על האזור קרח או חומרים שידבקו לעור. בכל מקרה המצריך טיפול רפואי יש לפנות לקבלת ייעוץ למרפאת האחיות או לרופא מטפל. לתיאום תור ניתן לפנות למכבי ללא הפסקה 3555*

    ערנות ושמירה על הכללים מונעים אסונות ומאפשרים לגדל את ילדנו בבטחה ובשמחה. במכבי רואים חשיבות עליונה בשמירה על הבריאות ובקידום אורח חיים בריא, ומאחלים לכולם ימים שמחים ובטוחים בבריאות שלמה.



    0 תגובות